måndag 20 augusti 2012

Lycka var det...

... för grabbarna att få komma ner till vår mysiga strand ikväll och bada som vi gjort alldeles för sällan denna sommar. Först blev ju vi dunderförkylda i flera olika omgångar o sen har det helt enkelt inte blivit av. Folke framförallt flög omkring i vattnet både skuttandes och simmandes som om han aldrig sett vatten förut ;-)

När vi kom hem tränade vi stoppsignal Folke och jag utifrån lite tips vi fick igår. Ha, va snopen jag blev när jag såg att han "typ" fattade på första försöket, trodde jag aldrig! Massor av nötning kvar förstås för att det ska bli bra men en liten bit på väg är vi i alla fall ;-) Efter Folke var det Tages tur. Har märkt att han också börjar tycka det här är lite skoj så vi har börjat från grunden nu. Han hämtar oftast (om han är på rätt humör) det som kastas eller ställs ut men släpper det två meter innan han är framme vid mig. Så nu ska snyggkillen lära sig hålla fast och lämna av. Hihi, får vi bara till det så blir det riktigt kul sen ;-)

Så till nåt helt annat...

Visst tusan är det här en gök? Tror det är en ung gök, de äldre är mer helgrå på huvudet efter vad jag har läst.


Han satt i ett träd bakom huset idag på eftermiddagen och jag blev förstås alldeles till mig och kastade mig genast efter kameran och lyckades få den på bild. Om det nu är en gök förstås...

1 kommentar:

Kattis sa...

Yepp, visst är det en gök. Va kul att du lyckades fota den :-)