söndag 29 juli 2012

Det var nog helt enkelt inte...

... meningen att vi skulle till Fäviken överhuvudtaget! Krånglade redan från början med att hitta boende och sen bara dagarna innan fick Folke värmeslag och så i sista sekund blev jag sjuk. Men tapper som man är när något roligt väntar och som man sett fram emot så länge så tog jag till hela medicinskåpet och så åkte vi ändå. Funkade ok på fredagen och det var så bra! Nicklasson är både vansinnigt duktig och inspirerande och jag såg fram emot de två sista dagarna. Så kom vi till vandrarhemmet, bäddade ordning och fikade men allra allra sist... Mm, då kom febern tillbaks och denna gång med dunder och brak! Tvärsjuk blev jag och insåg att det här kommer aldrig gå, inte en suck att jag orkar med ytterligare två dagars utbildning. Att Folke sen dessutom körde in en klo rätt in i kinden på mig så det blev hål och jag började blöda gjorde inte saken ett dugg bättre. Vi packade ihop det vi nyss packat upp och kring midnatt startade färden hem mot Solvallen igen och var framme vid 6 igår morse. Förutom denna vidriga förkylning så led vi också av nån lightvariant av jetlag under hela gårdagen. Vi sov i stort sätt hela dagen förutom en stund på kvällen då vi gjorde en paus i sussandet med lite pizza.

Självömkan? 

Jaaa i allra högsta grad men med all rätt tycker jag! Skitledsen är jag att höjdpunkten för mig denna sommar sket sig fullständigt pga baciller som aldrig någonsin ger med sig.


Idag mår jag bättre men finns som ingen kraft till någonting, minsta ansträngning tar som knäcken på både mig och Magnus. Kan ju inte låta bli att undra om vi någonsin kommer bli friska här hemma...

2 kommentarer:

Ullis sa...

Men va fasiken.... Det var ju verkligen inte roligt! Hoppas att du snart blir frisk nu då. Se till att inte anstränga dig för mycket. Vila några extra dagar för säkerhets skull..

Kattis sa...

Verkligen tråkigt!!! Hoppas det vänder till det bättre nu och att ni alla piggnar på er!