söndag 3 juni 2012

Till och med hundarna tycker...

vädret är tråkigt och blir alldeles förslöade. Tage var med mig till Matfors igår och det var han i och för sig toknöjd med ;-) I eftermiddag ska jag och Folke iväg på näst sista gången på jaktkursen som vi är med på och denna gång ska vi till Svarttjärnen för att testa markeringar på vatten. Ska bli spännande att se hur Folke gör för jag misstänker att han kommer skaka sig innan han lämnar apporten till mig och det får han inte göra. Håller tummarna att jag har fel för det kommer troligen vara en vattenstation på provet på lördag. 
Hmm, har förresten inte en susning vart Svarttjärnen ligger förutom att vi ska svänga av nånstans vid Stockvik. Bäst vi åker i tid för mitt lokalsinne är uselt, framförallt när jag befinner mig söder om Sundsvall. Kollat lite på Eniro och ska försöka memorera den kartan...

Några som inte verkar påverkas av vädret är våra små svartvita flugsnappare som gjort bo i inte mindre än tre av våra fågelholkar (minst). Jobbar på som sjutton gör de och jag misstänker att de har bebisar där inne för det är en väldig trafik fram och tillbaks med mat som avlämnas direkt i holkhålet för att sedan omgående flyga iväg och hämta mer ;-)



Hoppades att få en bild när han lämnade maten till mamman i holken men det hann jag inte med ;-)

Inga kommentarer: