söndag 17 juni 2012

Folke och jag tog en "liten" prommis runt Åstön tillsammans med mamma och Charlie. Mysig prommis som i slutändan dock inte visade sig vara så liten ;-) Vi hittade på massa saker på vägen runt så vi höll på i nästan tre timmar. Charlie fick springa lös en hel del då det är alldeles för lång koppelpromenad för hans småben. Stannade vid en strand så de fick bada men Charlie har inte kommit på det där med hur härligt vatten är ännu, han satt hellre och myste med matte ;-)


Nån månad till och sen tror jag han blir svår att få upp ur vattnet lillkillen ;-) 
Kastade några vattenmarkeringar till Folke med tennisbollar i vattnet och det gick ju bra. Jag vet att man helst inte ska kasta själv och att bollar kanske inte är det bästa att använda men ibland får man ta tillfället i akt och ta vad man har ;-) Extra kul var att jag på vägen hem kastade in en dummy en bit in i skogen då Folke inte såg. Skickade in honom på den och testade söksignalen när han var i området och det funkade! Tänkte att det kanske bara var en lyckträff så jag testade samma sak igen på ett annat ställe och det fungerade då också, han började söka direkt. Tidigare när jag testat detta så har han direkt vänt om och kommit in till mig. Inkallningssignalen sitter ju men han har som inte förstått ännu att detta är en helt annan signal. Tror lilla polletten börjar trilla ner nu när han fått vara lite ledig ;-) Så häftigt när det händer och jag ser att han förstår!

Kom hem och bytte hund och tog en prommis till. Vi gick ner till vår härliga nystädade strand här hemma och han var bra nöjd finaste Tage att få hämta pinnar i vattnet utan konkurrens från "hormonblixten" ;-) Hade honom lös  nästan hela varvet och han går så fint bredvid, duktig kille!

Här skulle jag då lägga till en film men det gick ju inte så det får bli en länk till den istället ;-)

En film från igår!

Mindre kul var att något hände med min nacke igår under prommisen. Lite massage fick jag av kärleken igår kväll som jag trodde skulle hjälpa men icke! Känns som jag har rostat ihop totalt under natten... Vi som har sista gången på jaktkursen ikväll, hur sjutton ska det gå? Åker dit och testar och fungerar det inte så får jag väl nöja mig med att titta på denna gång. Man lär sig egentligen mer av att titta på andra än att köra själv så jag tänker inte sura för det i så fall ;-) Mer massage sen så håll tummarna att det blir bättre efter det!




1 kommentar:

Anonym sa...

Va mysigt vi hade!