söndag 6 maj 2012

Vi trotsade vädret...

... och gav oss iväg på jaktstigen igår. Gick väl sisådär, började riktigt bra men jag blev sämre för varje station. Blev trea i alla fall och fick ett litet pris, skoj! Roligast var att Roger lillebror Erik som aldrig gått en jakstig vann insatsskjutningen samt blev 4:a i öppenklass. Det är riktigt bra för i den klassen är det stor konkurrens med många riktigt duktiga killar/gubbar!
Regnet avtog senare på em och då gav vi oss ut och jagade rådjur. Jag såg två getter, två grävlingar, en räv och en fin fågel som jag tyvärr inte vet vad det var, hittar den inte i fågelboken heller. Nån bock blev det inte skjuten och jag kan lova att efter några timmars stillasittande i det råkalla vädret igår kväll så var det himla skönt att komma hem och ta en varmdusch, dricka en stor kopp the med en liten wirre till och sedan krypa under täcket och kolla på en film vi hyrt. Det blev den amerikanska versionen av "Män som hatar kvinnor". Jag var lite tveksam först eftersom jag läst boken och sett svenska filmen men samtidigt så var jag nyfiken på den. Visst, den är i stort sätt en kopia på vår svenska men jag tycker den trots det var riktigt bra och kan lätt rekomendera den!


Haha, har fyra bruna vackra labbeögon bredvid mig nu som funderar på varför jag har "skojkläderna" på mig och visselpipan runt halsen men forrtfarande sitter kvar vid köksbordet ;-) Väntar på tvättmaskinen som ska gå klart och hänga innehållet och sen ska jag packa in grabbarna i bilen och ge oss iväg. Tror faktiskt jag ska hänga tvätten utomhus idag ;-)

Inga kommentarer: