tisdag 15 maj 2012

Barnvakt & Träning!

Hämtade Charlie igår som ska vara med oss tills på onsdag kväll då matte ska ta en liten tur med Ålandsbåten. Tage har han hälsat på förut men Tello och Folke var det första gången igår. Folke fick börja och var naturligtvis tvungen att direkt visa att det var han som bestämde men sen gick det bra. Låta måste man ju göra så det muttras lite då och då bara för att Charlie inte ska råka glömma "rangordningen" men annars går det riktigt bra. Tello då... Han var fram och hälsade och sen var det bra ;-) Trött liten kille var det igår då han fick följa med mig och Folke till Härnösand när vi tränade och vi kom inte hem förrän halv elva... Lite pipigt var det precis när vi la oss men han somnade snabbt och sov till vi vaknade strax innan halv 6 i morse. 

Träningen igår då gick käpprätt åt skogen! Började bra, Folke var så duktig och jag berättade stolt vilken bra fokus han fått både på det vi gör och på mig. Det skulle jag aldrig sagt för sakta men säkert spårade det ur och på slutet fungerade absolut ingenting. Noll stadga, inkallningen fungerade väldigt dåligt och han hade överlag noll koll på någonting, grrrrr! När vi kom hem fick jag ett sms med en trolig förklaring på denna plötsliga förändring, en av tikarna löpte visst. Det förklarar ju varför han skallrade tänder också, varför tänkte jag inte på det? Det har han nämligen bara gjort en gång tidigare och det var just kring en löptik! SötFolke var helt enkelt tokpilsk och lite dåligt samvete får jag för att jag blev så arg på honom. Men samtidigt så kanske det var bra för även om det finns löptikar i närheten så ska baskemig stadgan och inkallningen sitta.
Jag är ledig resten av veckan så vi får backa tillbaks lite Folke och jag och passa på att nöta på i lugn och ro så kommer det gå bättre snart igen. Och dessutom så vet jag ju nu att en av tikarna löper så jag är förberedd och inte utmanar ödet ;-)

Nu ska grabbarna få lite frukost och sen tror jag vi ska bege oss till Rismon en stund ;-)


Inga kommentarer: