tisdag 10 april 2012

Hjälp, jag kan ingenting!

Ikväll ska lilla jag och lilla Folke träna tillsammans med några av de "stora tjejjerna" som kan allt det här med jaktträning, tävlingar osv osv. De har också unghundar och tanken är att vi ska träna inför Unghundsderby som går av stabeln 9 juni i Gävle. Ska bli jättskoj men pirrigt också. Just nu känns det som vi inte kan någonting jag och Folke... Men men, jag vet ju att jag har en viss förmåga att få en stor portion prestationsångest samt total förlust av självförtroende så fort jag ska göra nåt nytt och som i slutändan nästan alltid visar sig ha varit helt i onödan. Återkommer lite senare hur det gick.

Så kan jag ju informera herrskapet att jag är sjuuuuuukt röksugen och har varit det hela dagen trots fler sprayningar än normalt. Men nää, jag tänker inte röka! Undrar bara när det ska ge sig för det här är jobbigt på riktigt!

Nä, nu ska jag ta och rycka upp mig både när det gäller självförtroende och tobaksgnäll :-)


3 kommentarer:

Unknown sa...

Tänkte bara "dingla" med en present framför ditt röksugna nylle...
Present skall hon ju få när hon slutat röka...

Ingela Rosenholm sa...

Hihi, det är en mycket bra "morot" men frågan är ju NÄR har jag slutat röka? Kanske kommer vara så här hela livet??

Unknown sa...

I min värld så är det kanske typ två manader ! MEN risk för återtagande av nämda present finns ju..