onsdag 28 mars 2012

Var nog lite...

... väl optimistisk som la av med alla hjälpmedel som plåster och spray redan efter bara drygt två veckor. Visst har det gått bra typ fram till för några dagar sen då jag plötsligt förvandlades till värsta monstret. Alltså... Det är riktigt otäckt när man själv förvandlas till nåt som man föraktar och inte för allt i världen vill ha i sin närhet. På vägen till Härnösand efter jobbet så köpte jag ett paket cigg och var helt inställd på att tjuvröka bara en  för jag stod verkligen inte ut längre. Inte röksugen alls, står helt enkelt bara inte ut med mig själv och tycker synd om min omgivning. Paketet låg och brände i fickan hela tiden men jag öppnade det inte. Gav det till Magnus när jag kom hem och tog en puff nikotinspray istället. Kände direkt hur lugnet infann sig och den tänker jag fortsätta med preciiiiiis så länge som jag behöver. Ingen hets alls ju, huvudsaken jag ger tusan i cigaretterna! Klockan tickar alltså fortfarande på med gott samvete ;-)

Träningen då? Nja, si så där pga en något splittrad och ofokuserad matte. Nästa vecka blir det jaktkurs och massa annat skoj för Folke så i morgon ska jag ta med mig bara Tage och lämna Folke hemma med husse ;-)

Hmm, nu small det här ute och en räv gick nog vidare till de sälla jaktmarkerna... Fasiken, jag som hade sånt flyt i början av året. Tror Magnus gick ikapp mig nu... Grattis älskling!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Bra där! Att du lämnade paketet till Magnus menar jag. Du skulle nog ha ångrat dig förfärligt mycket annars. Klart du ska använda dig av hjälpmedlen så länge det behövs...
Förstår att du inte orkar vara ett monster, men skit i vad alla andra tycker - det kommer ju att bli bättre det också :)
HÅLL UT!!!! Du är fantastiskt duktig!

Ingela Rosenholm sa...

Mm, det var verkligen förbaskat nära igår och fyyyy sjutton vad jag skulle ha grämt mig om jag åkt dit... Har använt sprayen tre ggr idag när jag känt irritationen kommit över mig och då blir det bra igen. Kommer fortsätta med den precis så länge det behövs ;-)