söndag 26 februari 2012

Man ska inte klaga...

... för jäklars vilken härlig dag det har varit, har värstaste vårkänslorna! Nå´n kurs blev det tyvärr inte idag. Jag hann inte mer än att publicera mitt inlägg på bloggen igår så ringde telefonen. Vi var så många anmälda idag så vi som var där igår fick stå över, helt rätt så får fler chansen. Dessutom så var det ju en instruktörsutbildning och då har de mer ut av lite olika hundar istället för samma två dagar i rad ;-) Åkte istället iväg med Folke till Sidsjön på förmiddagen och där kan jag lova att det var folkigt värre ;-) Bra för det var precis det jag var ute efter och han var riktigt duktig, inge tramsande alls! När vi kom hem tog jag och Magnus med oss storkillarna och gick ett varv här hemma med en liten frollic/kaffepaus hos farfar.

Tokmysig dag och som pricken över i så satt denna vackra varelse hemma och väntade på oss!


Kul var att Magnus började locka på den och det fungerade, den flög närmare oss direkt! Men... Naturligtvis hade jag fel inställning på kameran vilket jag fortfarande retar ihjäl mig på. Lappisen flög rakt emot mig och vek av först strax innan mig. OM jag hade varit aningens kvicktänkt och ändrat inställningen så hade jag garanterat fått kanonkort... Lägger ut denna bild trots att den är skitsuddig... Förstår ni min stora förtvivlan???


Inga kommentarer: