fredag 17 februari 2012

Hohooo, hohoooo!!!

Ja, så låter de ugglorna och vi har tydligen invarsion av dem här hemma på Tynderö! Danne berättade för en vecka sedan att en stor uggla satt på en ledning och tittade på honom när han gick till bussen en morgon. Igår såg vi detta inslag på Mittnytt om just Lappuggleinvasionen:


Antar att det var just en lappuggla han såg. Jag älskar ugglor och lite extra roligt var att det är mammas lilla gula sommarstuga som är med i repotaget, det är på hennes gård de filmar ;-)

Slutade lite tidigare idag och precis när jag höll på ta in grabbarna så kom en av dessa bjässar flygande över gården, jäklars så stora de är! Kastade mig in efter kameran men trots nya objektivet så var det inte lätt att få en bra bild då den satt sig en bra bit bort och massa träd emellan oss.



 Fastnade på bild gjorde den i alla fall, synd bara att det blev suddigt och att den satt med ryggen åt mig :-(
Kul som sjutton är det att se dessa enorma fåglar men måste ju tänka på att de är rovisar också. Gillar inte riktigt att de är precis kring gården. Fick lite känslan så här i efterhand att det var våra katter den spanade in...

Så... Kul att se dig finaste Herr eller Fru Lappuggla men nu tycker jag att du kan flytta upp i skogen igen!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du kommer väl i håg "gubbarna som stod med kikare i sommras efteer vägen ? Mycket fågel att skåda på denna by ! Kul !

Kattis sa...

Fan va häftigt, nu vart jag avis å tar några fler cheeze balls som tröst!

Ingela Rosenholm sa...

Ja, Carina och tänk vad det ska krylla med fågelskådare nu ;-)
Kattis, åk ut på Tynderö o kolla för de verkar vara överallt. Magnus såg en på en ledning lite längre ut på Tynderö bara för en liten stund sen :-)