onsdag 11 januari 2012

Teliachock!

Förstå hur förvånad jag blev igår när en tekniker från Telia ringde och var på väg till oss för att fixa telefonen när jag för 4 arbetsdagar sedan fick beskedet att det skulle ta ca 18 arbetsdagar. Jag menar att säger Telia 18 dagar så räknade jag direkt med minst 25 dagar. Hur som helst så hade tekniken vissa problem att rota bland alla nedblåsta träd för att hitta rätt tåtar vilket jag har full förståelse för ;-) Idag kom han tillbaks och löste resten så nu har vi äntligen telefon och nät igen, härligt!!!!!

I övrigt känns det att vardagen har krypit sig på igen och att det börjar bli normalläge efter alla sköna helger, framförallt på jobbet... Var rätt skönt ändå under mellandagarna när det var alldeles tyst och tomt på folk på bygget ;-)

I måndags var vi på kurs/öppen träning i Sörberge igen jag och Folke. Vi var dubbelt så många den här gången av flera olika raser och alla olika personligheter vilket var jätteroligt, hoppas alla fortsätter komma!!! Det blir mer störningar vilket innebär att det blir svårare men det är bra, precis vad vi är ute efter! Några gånger till och sen kommer han tycka att det runt omkring inte är så märkvärdigt och spännande och kanske kan koncentrera sig på mig istället. Det jag kan göra för att underlätta lite för oss är att se till att pallra mig iväg i tid så vi hinner ta en kortare prommis innan träningen startar så "Yrpellen" får varva ner lite ;-)

Nu dags för en dusch och sen ska vi skrapa lite lotter och förhoppningsvis också bli miljonärer!!!

Inga kommentarer: