tisdag 24 januari 2012

Draghund!

I går skulle vi ha varit på den stående måndagsträningen i Sörberge men det blev inget denna måndag och vi kommer missa ytterligare två måndagar. Typiskt att allt skoj måste vara på en och samma dag. Vart var vi då? Jo... Vi var på info på brukshundklubben angående en snabbgrundkurs i draghund. Jag har länge tänkt försöka med Tage men har ju ingen koll på hur man gör på bästa sätt, osäker som tusan. Kul var också att Magnus vill vara med tillsammans med Tello!! Haha, jag var liiiite orolig att vi skulle få kommentarer typ  "- Eeeh en stöööövare.... Det kommer aaaaaaldrig att gå". Där hade jag helt fel för alla tyckte det var jättekul och flera hade haft stövare som dessutom blivit riktigt duktiga på det här med drag.

Övertygad att både Tage och Tello kommer älska detta. Tyvärr också nästan lika övertygad att jag kommer slå mig halvt fördärvad på kuppen men då får det vara så. Behöver väl några ordentliga vurpor för att lära sig hur man ska göra. Eller förresten... För att lära sig hur man inte ska göra ;-)

Nästa måndag i Sidsjön - Sele på hundarna och vi människor utan skidor.
Måndagen efter Sörberge - Sele på hundarna och skidor oss människor ;-)


När denna kursen är slut så är vi tillbaks på måndagsträningarna igen för de vill vi inte vara utan. Kul och nyttigt som sjutton för både hund som matte/husse!!!!

Inga kommentarer: