måndag 30 januari 2012

Attans...

... va dålig kondis jag har, puh!!! Vi var på del två av draghundskursen ikväll och vi människor körde utan skidor, vi skulle alltså springa efter hundarna ;-) Tur vi fick pusta lite emellan för jag blev helt slut... Hade i och för sig storstövlarna och massor med kläder på mig vilket gjorde det aningens jobbigare ;-)

När vi kom på plats så höll jag på att få nåt smärre sammanbrott, även om det nu är världens snyggaste dammsugare som jag hade med mig. Mycket spännande dofter som måste kontrolleras men det gav sig när vi började röra på oss tack och lov. Tage gjorde det riktigt bra med tanke på att det var första gången, några gånger till så tror jag lilla poletten trillar ner ;-) Nästa måndag ska skidorna på och jag kan i ärlighetens namn säga att jag gruvar mig lite även om det självklart ska bli kul... Nu är det inte Tage jag oroar mig för alls, det är min egen förmåga på ett par smala längdåkningsskidor. Men... Bara första gången är avklarad så släpper det för mig också ;-)

Tello gick det också bra för även om nu svansen höll sig stadigt mellan benen fram till vi var på väg tillbaks till bilen ;-) Haha, det kommer också gå till sig bara han får ha selen på några gånger till och han förstår vad det är frågan om.

Folke fick vara hos farmor Maude under tiden och ha både bull- och pusskalas ;-) Nöjd liten kille efter att få bli ompysslad och få all uppmärksamhet utan konkurrens från storkillarna. 

Nöjda är vi allihopa och precis så där lagomt mysigt trötta!
Sov gott på er nu för det ska vi göra ;-)


Inga kommentarer: