söndag 22 januari 2012

Absolut noll koll!

Jag har nog världens sämsta koll på vad som händer i vårt avlånga land, i övriga världen också för den delen. Eftersom vi i stort sätt aldrig tittar på TV så ser jag aldrig nyheter, de enda nyheter jag hör är på radion i bilen till och från jobbet. Enda gångerna jag är inne på aftonbladet eller expressen är om jag fått nys om något som jag känner att jag borde ha lite koll på...

Ett exempel som antagligen är mer pinsamt än vad jag förstått själv, är historien kring den där filuren Juholt som varit med på var och varannan löpsedel under lång tid. Igår såg jag på en löpsedel jag svischade förbi att hans mamma sa att han var mobbad så nu vill han inte vara med de andra politikerna längre... Hade jag köpt tidningen och läst artikeln så hade jag väl förstått mer men... Jag orkar helt enkelt inte! Så började jag fundera och det var då jag kände att det blev lite jobbbigt... Att han inte är så poppis har jag ju förstått men... Vad sjutton har karn gjort, hur började det? Huuuuuur har jag lyckats undgå detta?? Jag menar folk måst ju ha pratat om det... Eller är det så att jag stängt av både öron och ögon så fort namnet Juholt poppat upp? Tror nästan att det måste vara så... Men vet ni, även om det kan vara lite "pinsamt" när man inte har koll på dessa superviktiga saker så är det ganska skönt att slippa höra eländet också ;-)

Trots detta så tror jag att det kanske ändå är dags att börja bänka sig framför tv:n och kolla på någon av nyhetssänningarna per dag i alla fall...


Nu en kopp kaffe till och sen börjar det bli dags att väcka kärleken som fortfarande sover sött ;-)

Inga kommentarer: