tisdag 27 december 2011

Jag döper dig till...

... "Stormen Bo-Arne" - så det så!

Läste i tidningen att om ingen redan döpt en storm så får man göra det själv. Och eftersom det enligt Foreca inte blåser mer än 6 meter i sekunden och tidningarna skriver att det bara är "friska vindar" just nu så antar jag att det bara är precis här som det stormar. Och eftersom det bara är just här så skyndar jag mig självklart att döpa den eftersom den inte verkar ha nåt namn ännu...

"Bo-Arne" tar i som sjutton och jag kan ge mig den på att vi inte kommer av gården i morgon bitti igen då de stackars träd som stod kvar antagligen inte gör det i morgon. Blääää, blääää och åter blääää va skitless jag är på detta! Vi bor i Norrland och jag vill ha snö och lagomt kallt, inte blåst och värstaste isgatan! Var livrädd när jag skulle ta in Tello från hundgården när jag kom hem idag, minsta lilla ryck från honom åt något annat håll än det håll jag gick åt så har jag tveklöst åkt i backen med buller och bång. Jag har inte en chans att stå emot i denna halka. Som tur var så tror jag nästan han förstod att jag hade vissa problem med isen för han gick så snällt och fint bredvid. Tror Tello själv tycker det är lite läskigt också för den delen ;-)

Strömmen fick vi tillbaks strax innan 19 igår men vi är fortfarande utan telefon och internet. Kör mobilt som är segare än segast men ändå bättre än ingenting, elen är trots allt det viktigaste. Inga bilder idag heller då det inte fungerar att ladda upp dem. Hörde att bara några kilometer härifrån har de fått besked att de inte ska förvänta sig att få tillbaks elen innan nyår, stackars människor! Vi hade nog tur vi som fick tillbaks strömmen redan igår ändå...  

Inga kommentarer: