onsdag 7 december 2011

En gästbloggare!

Hej, det är jag som är Folke - en av "grabbarna" här hemma på Solvallen som vår matte brukar skriva om när vi har varit duktiga och ibland också när vi gör mindre bra saker. Vill passa på nu när jag har chansen att säga att jag hoppas när ni läser hennes blogg att ni tänker på att ni har ju faktiskt bara hört en sina av historien - hon kanske rentav hittar på, VOFF ;-)

Hur som helst så är matte lite trött efter massa friskluft så hon lämnade över bloggen i mina tassar en liiiiten stund, spännande!!!

Idag är det en sån där vanlig tråkdag när husse och matte normalt vaknar tidigt, dricker kaffe, ger oss mat och sen får vi går ut i hundgården. Anade att det var nåt skumt på gång när matte aldrig fick på sig kläderna men vågade inte tro på det riktigt... Efter en stund så klädde husse på sig ytterkläderna men inte matte... Husse gav matte en puss och sen gick han ut genom dörren men inte matte... JIPPI, det var som jag misstänkte - hon stannar hemma!!!!

Hon lullade på här hemma mest hela morgonen och jag måste säga att hon var väldigt trögstartad... Så plötsligt hände det - hon plockade fram sitt underställ och klädde på sig det. Understället brukar oftast vara lika med att det händer nåt skoj men man kan inte vara helt säker förrän hon hängt på sig visselpipan också... Tog bara en kort stund till så hängde även den runt hennes hals till min stora glädje! Men alltså... Vår matte måste vara den segaste i hela världen! Jag blir ju så glad när jag förstått att vi ska göra något skoj men vad gör hon tror ni? Jo, hon börjar packa en ryggsäck... Eeh, hur viktigt kan det vara så det måste börja packas precis när jag vill åka? Är alla människor så tröga eller är det bara de här hemma hos oss på Solvallen?

Tillslut kom vi äntligen iväg, bara jag och matte denna gång. Hon lovade Tage att de skulle hitta på nåt tillsammans också när vi kommer hem igen. Så började vi åka - men som vanligt alldeles för sakta. Jag pep och pep för att matte skulle köra fortare men inte gick det något snabbare inte (tycker hon kör som en kärring men det får ni inte säga att jag sagt...). Efter vägen plockade vi upp en tjej som heter My och hennes hund Hugo. Matte berättade för mig en stund innan att jag har visst träffat dem när jag var liten kille men det minns inte jag, tyvärr. Jag gjorde i alla fall som jag alltid gör när det kommer främmande killar, morrade lite bara för att visa att jag kan. Matte verkar dock inte gilla det där riktigt för varje gång jag gör så så fräser hon till åt mig och då är det bäst att sluta, gillar inte när hon fräser.

När vi äntligen kommit fram så skulle vi träna. My och den där Hugo var ju sjuuukt spännande men jag tänkte att jag struntar i dem nu och visar matte vad duktig jag är istället. Tror jag imponerade stort på henne idag för hon var så nöjd och glad. Älskar verkligen när hon talar om för mig att jag är duktig - det är det bästaste jag vet! Hon var lite flexibel idag också och det är lite kul. Träna en liten stund, lite bus med Hugo, träning igen osv osv.

När det gäller träningen så skötte jag mig alltså exemplariskt med tanke på att jag faktiskt bara är tio månader (hörde jag matte säga) - hyfsat superstolt över mig själv!!! Gick bra med Hugo också, vi hade lite problem emellanåt ang det där om vem av oss som ska bestämma... Hmm,  jag är ju faktiskt större än honom men han påstår sig visst vara äldre än mig. Om han pratar sanning så måste jag nog kanske vika mig men tänk om han ljuger? Om vi bara får träffas några gånger till så tror jag vi reder ut det där... Då förstår Hugo att det är lika bra att låta mig bestämma... Eller - kanske han inte gör det ändå...? Ojoj, det är väääldigt jobbigt det här för min lilla hormonskalle så nu tror jag snart måste ta en liten tupplur.

Tror förresten att Hugos matte också var lika stolt som min för han var också riktigt duktig ;-)

Lägger ut lite bilder från dagen, suddiga tyvärr... Måste vara nåt fel på kameran så matte sa att den ska lämnas in på lagning.

VOFF PÅ ER!

//FOLKE

- Vem är du??

- Aah, en kul och snabb kille!!!!!

- Jaha, så ska det knäppas fina bilder...
Vi vill ju springa nuuuuu!!!

Hugo med sin finaste matte My ;-)

Inga kommentarer: