måndag 14 november 2011

Valpkurs-Examen!

Japp, igår avslutades vår andra valpkurs så Folke och jag har tagit valpkurs-examen för andra och sista gången eftersom han är liiiiite för nu stor för fler valpkurser. Första kursdagen så var Folke klart duktigast, jag var jätteimponerad och jättestolt. Veckan efter så började han lyfta på benet och sen kan jag lova att vi fått kämpa båda två, allt inlärt var som bortblåst (vilket jag berättat om tidigare och behövs inte ältas mer) och vi föll från topp till bott - helt klart kursens sämsta par. Kontentan av denna kurs är att jag verkligen har fått analysera mig själv hur jag gjort/gör, varför, vad jag kan göra annorlunda och så vidare för att få nån som helst ordning och reda. Det är ju bara så att man är inte mer än människa och ibland blir det helt enkelt bara för mycket. Tänkte allvarligt flera gånger att det här är ingen idé, bättre hoppa av och vänta tills han lugnat ner sig lite men... Nu är jag så glad att vi kämpade på för det behövdes verkligen och det var precis exakt rätt läge också då det var nu vi behövde det.

Jag har lärt mig massor och Folke har verkligen varit superduktig och gjort sitt absolut bästa trots sin totalt hormonfyllda lilla kropp och knopp samt mattes stora frustration många gånger. Sen så tror jag faktiskt också att det är bra att det inte går för lätt alla gånger, att man måste stanna upp och fundera och till och med backa och göra om helt från början. Och jag tror dessutom att det fungerar så med det mesta, inte bara med hundar... Jag har i alla fall lärt mig otroligt mycket på det och det har Folke också ;-)

Grattis till oss!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: