lördag 12 november 2011

När mamma Tindra är...

... ute på jakt (råttjakt eller fressejakt) så tar storasyster Norma hand om de små. Kul att se hur mån hon är om dem. Jag lyfte upp dem i sängen för att knappa kort och vips var Norma där och checkade så allt gick rätt till, hon var väldigt skeptisk till en början men sen slappnade hon av. Ligger de och piper i lådan och Tindra inte är inne så är Norma snabbt där och tvättar och pysslar om dem, vansinnigt gulligt. Småmissarna försökte dia storasyster i morse och det fungerade ju däremot inte så bra... Hihi, hungern är det bara mamma som kan stilla ;-)


- Ok, jag hade fått dem att somna och nu har du
väckt dom... Till vilken nytta?

- Aah, här ska knäppas kort! Vänta lite matte så
får jag snygga till dem lite först...

- Så, nuuu är vi redo!!

- Passa kanten lillen så du inte ramlar ner! Håll er
bara nära mig så är ni trygga ;-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Såå söta !!
men nej jag vill inte ha fler :)

Ingela Rosenholm sa...

Hihi, ångrar du dig så har du tio veckor på dig ;-)Men fasiken så snygg du blev i håret! Måste komma bort och titta på dig "live"!