fredag 7 oktober 2011

Undrar...

...hur det kommer sig att man så ofta sjunger med i reklamen på radion just när man sitter i bilen... Jag kommer på mig själv flera gånger om dan att jag klämmer i väldigt käckt t.ex tillsammans med tjejen som sjunger hemska: "Hundraarton åttahundra, en suuuuuperbillig nummerupplysning...." eller till den ännu värre: "...Jag gick till nästa bank och det var likadant. Men då så ropade en taaaant Lendo, Lendo, spara in tusentals spänn på Lendo.se, hurra, hurra, HURRAAAA!!..." O varje gång jag kommer på mig själv så tystnar jag - ser mig väldigt skamset omkring fastän jag sitter ensam i blien och funderar på hur det där gick till egentligen eftersom jag verkligen tycker reklamen är något alldeles  hemskt gräslig... Så går det en stund o så gör jag det igen till någon helt annan reklam som är precis lika värdelös! Fattar inte, reklamen på tv lägger jag ju aldrig på minnet... Är det så enkelt att de är förbaskat duktiga på att göra just radioreklam? Eller är man särskilt mottaglig just när man sitter i bilen?

Eller ännu värre... Är det bara jag som drabbas av detta ofrivilliga sjungande????


2 kommentarer:

Ullis sa...

Oroa dig inte Ingela... Jag sitter också och skäms i bilen till precis samma reklam... Och när man dessutom känner att det verkligen är reklam som man inte kan eller vill stå för *suck* Men det är väl så att reklamfolket vet exakt hur de ska göra, för att vi ska fastna :)

Kul att du är tillbaka igen förresten, blev lite orolig att du glömt bort bloggen ;)

Ingela Rosenholm sa...

Skönt att höta att jag inte är ensam ;-) Min frånvaro beror på en sjuk tröghet i nätet, detta inlägg tog typ en timme att skriva så du förstår ju... Har gjort en felanmälan, respons från Telia = NOLL! Grr, ska ringa dem i morgon...