lördag 29 oktober 2011

Nähä...

... inge friskare så det är bara och inse att det är kört. I morgon bitti ska jag och Folke till Bergafjärden och träna tillsammans med Folkes storasyster och strorebror så då måste jag vara frisk. På eftermiddagen står julklappshandling på schemat och det ska bli skoj! Tänk va kul och vara klar i tid för en gångs skull. Nu kommer jag inte bli klar i morgon men det är ju en liten bit på väg i alla fall  ;-) Så... Massor av vitlök i maten ikväll blir det och hoppas att det hjälper.

Harjakt bederevs det i Tynderöskogarna i ottan (själv låg jag och sov) med både Tello och Coster. Riktigt bra gick det och avslutades snyggt, Grattis Roger!!!



Känns som Tello är på gång riktigt bra nu, kvalstermedicinen gjorde susen. Just den här haren visste de inte riktigt vilken av hundarna som hade, kan vara så att de jagade samma hare ;-)

Här hemma är det kattungar på gång igen, typ när som helst. Alla hål är nu igensatta så nu kommer hon inte in under golvet i alla fall. Tindra är ännu tjockare denna gång och lägger man handen på magen så känner man att det rör sig där inne. Minst tre stycken är det men säkert fler... Spelar ingen roll hur många det är, en får hon ha kvar men den ska vi hitta nytt hem till när den blir tolv veckor.



2 kommentarer:

Kattis sa...

Nämen vad säger du, nya kattungar, va tossigt?! Jag känner mej heller inte frisk men får ju lov att masa mej iväg till jobbet på måndag.

Ingela Rosenholm sa...

Ja, jättetossigt! Förstod att hon var gravid igen när jag skulle sterilisera henne men då smet hon ju så det blev inget. Tog en vecka o sen var hon toktjock och då är det ingen veterinär som gör det eftersom de är för stora.