fredag 23 september 2011

Skynda, skynda...

.. hem från jobbet så jag hann göra nåt mysigt med killarna innan mörkret kommer. Vi tog bilen och gav oss direkt ut till ett av våra favvoställen, Brännmyra!

Tog först en liten prommis (när väl Tage äntligen skitit klart) som sedan följdes av lite träning och slutligen begav vi oss iväg hemåt igen med ett litet avbrott på stranden för bus och bad ;-)


- Ååh, matte va kul! Kom igen nu så går vi!!

- Eller, vänta lite förresten... Snart klar!!!

- Redo, så kom igen nu!

- Ehh... Eller snart förresten.... Snart riktigt klar!

- Nu är jag på gång på riktigt!
Aah, en vattenpöl = Bada!

- Passa dig lillen för här kommer jag!


- Vad hände nu...? Vart tog du vägen?

Efter allt bus gjorde Folke en jätterullning i gräset. Jag trodde att det var för att han var
blöt men när han rullat typ fem gånger så började jag fundera...
Vad sjutton var det som var så spännande precis just där...?


Jaha, en död liten enkelbeckasin... Hmm, eftersom det luktade död så självklart ska
det också gnuggas in i pälsen väääääldigt noga...
Kändes dock lite mer ok när det var en liten pippi mot om han rullat sig i
räntan efter nån älg. Fast... Det har ju å andra sidan inte med storleken att göra hur
 illa det luktar, lika äckligt är det vilket som egentligen!
Bläääääääääää!

Just därför så var jag inte speciellt svårövertalad att efter direkt efter
 skogstur också bege oss till stranden för ett litet labbedopp ;-)
Retrieverlycka i allra högsta grad!


Ett upphittat platsrör kan man ha attans så kul med tillsammans!

- Vill vara kvar här!


Men nää, vi kan ju inte vara kvar här hela kvällen för matte och
husse är hungriga ochvill äta middag!
Lika säker på att ni fyrbenta är typ så hungriga som vi är också ;-) 
Härlig syn var det i alla fall när jag såg att det låg så mycket sjöfågel ute.
Överdriver INTE när jag skriver att det låg minst 70 st utanför
 vår lilla mysstrand. Hoppas de också ligger där i morgon bitti
när Magnus och gänget ska ut och jaga.


Inga kommentarer: