tisdag 13 september 2011

I kväll ska vi...

... göra det bland det tråkigaste man kan göra. Finns bara en sak som är tråkigare tror jag och det är att vika tvätt och lägga in den i garderoben. Vad är det då för skittråkigt vi ska göra?? Jo, vi ska iväg och handla mat, suck! Och för att inte prata om när man kommer hem och ska packa upp allting ur påsarna, bläääääää!

Så, nu är jag nöjd när jag fått klaga och gnälla lite över småsaker och det känns redan lite lättare ;-)

Precis just nu står det ett jättefint rådjur (en get = ej lovlig) bakom huset. Tage var nyss ute men ingen av dem brydde sig om den andra, lite kul att se. Testade knäppa kort genom fönstret men det blev helt värdelöst så det delar jag inte med mig av...

Kan i stället visa den fina svampen vi åt till köttet igår och även var med i matlådan till jobbet idag. Stolt Fjällskivling heter den tydligen. Ser dögiftig ut tycker jag och skulle aldrig komma på tanken att plocka den för att äta om jag inte som nu fått veta att den är helt ofarlig och dessutom jättegod! Jag kommer garanterat plocka fler om/när jag får chansen och den rekomenderas varmt.

La ett cigarettpaket bredvid bara för att det ska synas
hur enormt stor svampen är!

3 kommentarer:

Kattis sa...

Håller med, svampen ser verkligen giftig och lite otäck ut. Hade aldrig vågat plocka den.

Unknown sa...

Ska äta stora svampar i kväll vi !! supergott !!

Ingela Rosenholm sa...

Härligt, riktigt goda var de!