torsdag 4 augusti 2011

En kattunge!

Tyvärr inte framme men på bild i alla fall...
Mamma Tindra var ute så jag satt mig vid "hålet" och krafsade och lockade lite försiktigt. Tänkte att småttingarna borde börja bli nyfikna ;-) Hörde att det krafsade lite mitt under golvet så jag stack ner kameran o knäppte kort. Två tydliga ögon fick jag ;-) Tyvärr för mörkt för att se mer men är helt säker på att det är ögon för så där har det inte sett ut förut. Släppte in Tindra efteråt och hon rusade upp och kröp ner under golvet. Då hörde jag dem också! Måste vara minst två stycken för det blev ett väldigt pipande därunder när mamma och maten kom ;-)
Nu är det bara att hoppas att deras nyfikenhet blir så stor så de vågar sig fram. Törs därför inte knäppa mer kort där ifall jag skrämmer dem.

Klicka på bilden så den blir större, kolla under brädan till höger ;-)




2 kommentarer:

Kattis sa...

Iiii va gulligt, jag ser ett par ögon i mörkret.

Ingela Rosenholm sa...

Hihi, jaa så gulligt! Hoppas bara de kommer ut snart nu...