onsdag 13 juli 2011

Veterinärbesök!

Var till Vettis med Tage på eftermiddagen då han inte ser riktigt ok ut i öronen. Var som vi befarade, dubbelsidig öroninflammation... Recept ligger i väskan och ska hämtas ut i morgon bitti. I fortsättningen måste vi bli bättre på att torka ur öronen efter all badning. Apropå badning så glömde jag kolla om det är så smart att låta honom bada alls nu... Kanske ska se till att detta får läka i lugn och ro... 14 långa dagar... Stackars Tage i så fall, måste genast kollas upp!

Inte bara Tage som har haft en dålig dag, jag med...  O varför? Jo, för att min skitnacke pajade igen. Magnus försökte fixa mig i förmiddags men det gjorde så förbannat ont så jag trodde jag skulle kräkas, har jag aldrig varit med om förut. Så typiskt i alla fall, när mitt bett stillat sig och jag kan använda benet normalt, då kommer detta. Men... På eftermiddagen gjorde Magnus ett nytt försök och då fungerade det. Fick linement på efter och nu fungerar det att röra på tjockskallen igen (peppar, peppar...). Ser förresten för hemsk ut på benet fortfarande, alldeles blåröd... Men svullnaden har lagt sig närstan helt, värken är borta och det är ju huvudsaken.

Blev en väldig massa elendes elende idag men jag är helt övertygad om att i morgon bitti när jag vaknar, då är allt bara bra. Precis som vanligt igen ;-)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Asch då, öroninflammation, jobbigt hoppas Tage blir bra snart igen. Hmm kom du underfund med vad det var du blivit biten av???

Ingela Rosenholm sa...

Mm, inge kul alls men det går ju över ;-) Blev nog biten av en broms eller geting.