lördag 30 juli 2011

Idag vill jag...

... ner på stranden och sola och bada. Länge sen nu och jag vet två till som skulle uppskatta det något alldeles fantastiskt. Håller tummarna att vädret håller i sig under dagen ;-)

I kväll ska jag ägna mig åt systemkameran en stund. Fick nämligen en guidning igår av en jobbarkompis som har bra koll kring det här med bländare, exponering och allt som i min lilla värld är helt obegripligt. Blir lite annat när någon berättar och man får chans att ställa alla de där dumma frågorna, få bra svar och sen själv skriva ner det på det sätt man förstår bäst. Mycket bättre än instruktionsboken som jag bara haaaaaatar! Tror faktiskt att jag äntligen förstår grunderna nu, gäller bara att träna och testa så det verkligen sitter ordentligt. Och när de sen sitter som det ska så tror jag också att det blir lättare att ge sig på och prova sig fram med de mer avancerade inställningarna också. Finns alltså äntligen lite hopp!
Så vansinnigt kul att knäppa kort, främst på djur tycker jag. Det här fina kortet knäppte jag på svägerskan med sin finaste Pastaprins igår. Men tänk vad fint det kortet hade blivit om jag visste vad jag gjorde också ;-)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker det är jätte fint !! Tusen tack !

Ingela Rosenholm sa...

Ja, det blev bra men det hade kunnat bli ännu bättre ;-)

Kattis sa...

Tycker oxå att det blev ett superbra foto. Så himla snyggt med nacken och manen.

Unknown sa...

Haha ryttaren klagar på sig själv.. tycker han är Alldeles för hög i formen !! Men har har varit värre.. SKA bli bättre!