tisdag 12 juli 2011

Heldag i Birsta

Hade inte kunnat valt än bättre dag att spendera i Birsta för jäklars vilket oväder det blev, tur taket är så gott som klart. Vi startade med frukost på IKEA, avslutade med middag på McDonald´s, däremellan diverse olika affärer. Inte illa med tanke på att Magnus var med heeeela dagen vilket inte hör till vanligheten ;-) Jag behövde smakråd till bla ny bikini men jag hittade inte ens nån jag själv tyckte om så jag får väl dras med gamle svarten ett tag till då... Visst, vi var på lite av de mer "manligare" affärerna också som tex ByggMax där vi bytte färgen som jag köpte igår. Jag råkade ta rött istället för vitt, så typiskt!
Synundersökning hann vi med båda två också så om nån vecka ser vi som det är tänkt att man ska göra igen. Optikern bekräftade dock vad vi anat ett tag... Vi håller på att bli gamla! Brytningsfelet är ju status samma för oss båda men närsyntheten är puts väck borta. Jag ligger på +-0 och Magnus hade trillat över på andra sidan liiiiite mer än så ;-) Inga progressiva glas ännu i allafall, tack och lov!

Hade lite dötid att slå ihjäl mitt i åskvädret så vi tog ett varv runt Alnö. Köpte med oss en bit vit choklad som vi fått tips om och det var den godaste chokladen jag ätit på länge, rekommenderas!

IKEA-frukost för två - 58 kr ;-)

Måste testas - Finns på ICA Maxi!

Inga kommentarer: