onsdag 27 juli 2011

Alltså...

... det här med koppelträning är inte helt enkelt - suck, pust och stön! Att Folke strax blir 6 månader vilket innebär att allt han lärt sig plötsligt är som bortblåst gör ju dessutom inte saken lättare fast det går ju snart till sig, tack och lov. Men... Precis som med allt annat som har med djur att göra så är det självklart inte Folke som är problemet här, det är jag...  Känner mig som världens sämsta matte emellanåt när det gäller just den här biten men nu jäklars ska vi nöta tillsammans tills det sitter. Har googlat, läst och tar till mig av alla tusen tips och trix som finns. Av dem hittade jag en metod som vi ska testa som jag tror passar både Folke och mig bäst. Det viktigaste är förstås som alltid att vara konsekvent vilket tyvärr inte alltid är det lättaste. I fortsättningen ska vi inte gå en millimeter när han drar i kopplet ;-)
Tur är att vi börjar valpkurs den 8.e augusti. Det ska verkligen bli jätteroligt, längtar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

thihi.. jobbigt med småbarn!

Ingela Rosenholm sa...

Mm, och såååå kul också ;-)