söndag 29 maj 2011

Vilken vilja!!!

Lilla, lilla Folke har den absoluta största viljan jag sett att lära sig nytt. Total fokus på mig under träning (med undantag då det kommer en godis farande förstås). "Fot" sitter hyfsat nu, följer sedan med mig snyggt ett par steg vilket vi utökar sakta men säkert. Ingen av oss som har bråttom så ingen anledning till hets, viktigare det får fastna ordentligt. För att göra det lite roligare så varvar vi med lite lätt Freestyle, för närvarande "cirkel". Haha, lilla snurrpellen bara älskar detta, det märks ;-)  Har anmält oss till valpkurs till hösten och det ser vi fram emot.

Igår kväll fick alla tre killarna spåra middagsmaten utomhus. Gjorde ett enkelt matspår till Tello och Folke och ett längre och lite svårare till Tage som gjort detta förut. Tello är ju ingen spårhund men ändå bra för honom också att få tänka lite. Fick visa honom på spåret vilket jag räknat med men han tyckte det var bra kul när vi kom fram till matskålen. Tittade på mig som jag var helt tokig att han skulle äta utomhus ;-) Gjorde spåret exakt likadant till Folke eftersom det var första gången. Han blir ju så ivrig när det har med mat att göra så det blev lite yrsligt till en start ;-) Men... Han hittade maten helt själv, sååå duktig kille och mycket stolt matte! O så Tage... Ojojoj, är så impad av denna kille! Sån koncentration, fokusering och taktik så det är helt otroligt! Om han hittade matskålen? Jaa, självklart! Tvivlade aldrig på det ;-)

Inga kommentarer: