måndag 30 maj 2011

Värsta viltpaparazzin!

Japp, det är jag det! Hade klätt av mig för att hoppa in i duschen när Magnus ringer. Han är ute på gården och kör traktor och ser att det står än älg längst upp på "skjutbanan" och slickar på satlstenen här hemma. Jag tar direkt fram kameran för att knäppa kort men på så långt håll och dessutom genom fönstret var det omöjligt. På med morgonrock, storvinterstövlarna och sprang ut. Blev för långt håll nu också och älgen såg mig så jag kunde inte gå närmare. Klättrade istället upp i traktorn med Magnus och åkte närmare. Jäklars vad nära vi kom! Lilla jag iklädd morgonrock och storstövlar var för älgen mycket läskigare än en stor traktor som kom bullrande mot honom/henne (osäker på vad det var). Kom i alla fal så nära att jag kunde filma, kul! Älgen stod kvar en bra stund innan han gav sig iväg därifrån. Var en fin liten fjoling för den var rätt liten ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Å precis då ringde jag HAHAHA förstår att du var upptagen