söndag 1 maj 2011

Mitt avslut på semestern!

Idag är det bockpremiär men vi avvaktar med den jakten, vill först få lite koll på hur mycket rådjur det finns kvar efter dessa två hårda vintrar. Vad vi sett än så länge så ser det tyvärr inte bra ut så... Innan motsatsen bevisas så får de stackars rådjur som är kvar vara ifred.
Blev däremot en tur till bäverhyddan på kvällen. Stendött var det från början men efter ungefär en timme så kom det en bäver och simmade förbi mig. Jag var helt säker på att den skulle dyka och simma in i hyddan men i stället kröp den upp på den. Jag sköt och bävern dog! Den här var större än den förra, ingen fjolårsunge ;-) Kändes som ett riktigt bra avslut på en alldeles underbar semester!!!!!!

Nöjd tjej då ;-) Kolla förresten vad jag & Danne är lika varann när jag har mössa på mig!

Vilka jättetassar!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Shit, vad den var stor, hur mycket vägde han/hon?

Ingela Rosenholm sa...

Den vägde 13 kg men vi blev förvånade för vi trodde den vägde mer...