söndag 29 maj 2011

Kul dag!

Gårdagen innehöll bara massa skoj och bättre än så kan väl inte en lördag vara! Dagen började med jaktstig i Indal. Vi var där redan klockan nio då vi blev uppringda på grund av att det var akut behov av folk som kunde hjälpa till då de som lovat helt enkelt sket i att dyka upp. Vi hade redan blivit förvarnade att vi kanske behövdes och det var helt ok. Faktiskt lite kul och ha en egen station även om lerduvekastaren som jag skötte var helt hopplös och värdelös. Dags att köpa ny kastare till föreningen tyckte jag och Håkan som har hand om stigen kunde inte annat än att hålla med ;-) Magnus och jag var självklart också med och sköt, vi sprang igenom stigen för att hinna ner till våra stationer. Sköt såååååå dåligt på första tre så jag tänkte nästan vända om och åka hem, suuuur då! Ryckte upp mig sen och det slutade med att jag vann damklassen ;-) Ska tillägga att denna gång var jag inte ensam i min klass, det var tio tjejer och några av dem är dessutom riktigt bra. Nöjd är jag alltså!
Senare på eftermiddagen var det dags att åka på kalas hos kära svägerskan som fyllde år i torsdags. Åt den godaste smörgåstårta jag ätit på väldigt länge. Fido som fixat och jag lovar att det där med smörgåstårta det kan han! Mätta och belåtna åkte vi tillsammans med svägerskan och smörgåstårteexperten och fiskade. Lite trögstartat var det men tillslut hade vi fått en hel del fisk alla fyra. Magnus hade en riktig bamsegädda på flera gånger som han tyvärr inte fick upp. Vi såg den också och den var riktigt stor!!!!! Var tydligen lite svårt att släppa för nyss for Magnus tillbaks för att fortsätta kampen med monstret ;-)

Inga kommentarer: