fredag 6 maj 2011

Kaxiga myran!

Hihi, det är precis vad vi skulle kunna kalla Folke. Vi fick främmande igår av Roger och hans hund Coster. Folke som alltid är så försiktig betedde sig som han var av hund storlek extra large, kaxig som bara den. Coster, som normalt är rätt snabb att säga ifrån, blev nog så snopen för han bara vände och hoppade in i bilen och vem kom efter? Jaa, lillkillen förstås ;-) Jag hade inte kommit hem när detta utspelade sig, hade varit kul att se!
I övrigt så susade eftermiddagen iväg alldeles för snabbt igår, hann inte alls med vad jag planerat. Vi avslutade kvällen med en sen middag på Max och var inte hemma förrän klockan var nästan 22, mätta och belåtna. Jag kastade mig in i duschen för att sedan lägga mig under täcket och sen minns jag inte så mycket mer förrän jag blev väck 04:10 i morse för rastning...
Vi har nu kommit på att det är inte Folke som plötsligt vaknar och vill ut natt efter natt. Det är ju Tage som drar igång Folke, har sett det nu två mornar på raken. Speciellt nödig verkar han inte vara så man kan ju undra varför han blev så morgonpigg helt plötsligt. Vårkänslor och allt fågelkvitter utomhus kanske... Jag hörde flera orrar som inte alls satt speciellt långt bort då när jag var ut med killarna strax efter 4.

Inga kommentarer: