söndag 17 april 2011

Tre veckor gågna!

Tiden bara rasar iväg och det är tråkigt men... Roligt är det att allt går sååå jättebra ;-) Folke trivs som fisken i vattnet här med oss på Solvallen! Han älskar oss och att få vara med överallt. Samma när det gäller Tage och Tello, de är hans absoluta idoler! Storkillarna påverkas också positivt och mår bra av honom, de har sista veckan blivit otroligt busiga och lekfulla både tillsammans med Folke, med varandra och med oss, jättekul ;-) De hjälper också till med "uppfostran" av lillen på de sätt som vi människor inte kan, framförallt Tage. Folke är tex mycket väl medveten om när det är ok att busa och när det räcker, Tage visar tydligt vad som gäller.

Lite övrig Folke-status: Han har fått bekanta sig med klickern lite och jag är imponerad, vilken otroligt lättlärd liten krabat! Han lär sig så snabbt så jag får verkligen tänka efter så jag inte blir för ivrig och rusar iväg för fort. Även om det går lätt så ska vi ta en sak i taget - ordentligt. Han kan "sitt" och "stanna kvar" när vi tränar inomhus, ute har jag inte testat ännu. När det är dags för mat så sitter han som ett ljus med klockren ögonkontakt (som alltid) och väntar på ett "varsogod". Pratar lite med honom när han sitter och väntar som tex "bra, du är en duktig kille du", och han sitter ändå duktigt kvar till just "varsogod" kommer. Inte illa va?
"Nej" kan han förstås också, minnet är bara lite kort ibland ;-)
Målet för nästa vecka är att han ska vänta på ett "varsogod" innan han går ut/in igenom dörren och jag ska gå innan honom. Började lite försiktigt med det förra veckan men det var för tidigt så jag la ner det för ett tag. Nu är det inte lika panik-nödigt jämt så nu tror jag det kan gå bra.

Så... Två härliga veckor kvar av semestern och den tiden ska vi som sagt utnyttja i massor!!!

Folke spanar nyfiket på vad Tage pysslar med.

2 kommentarer:

Ullis sa...

Jisses vad tiden går snabbt... Kanske vi kommer bort nåt i påskhelgen om det är okej :)

Ingela Rosenholm sa...

Det blir bra det ;-)