fredag 15 april 2011

Bäverjakt, lite drama och annat!

Gårdagen började med en lyckad bilbesiktning av skruttbilen och avslutades med bäverjakt ute på Tynderö. Bäverjakten kan också ses som mycket lyckad även om vi inte fick med oss någon bäver hem ;-) Hade nämligen en bäver som var och simmade förbi mig flera gånger men jag kom inte åt att skjuta den. Jag ville att den skulle kliva upp på land men när den väl gjorde det (en endaste gång) så hade jag massa ris emellan oss så jag kom inte åt den då heller, typiskt! Vansinnigt spännande var det i alla fall och jättekul att få se den så många gånger, även om det är frustrerande ;-) Hur som helst så finns bävern kvar och det kommer ju fler kvällar.
Mellan besiktningen och bäverjakten var jag och Carina iväg och skulle rida. Blev bara ridning för mig denna gång tyvärr då Q visade sig vara halt. Carina körde ett pass med mig och det gick riktigt bra, så vansinnigt roligt. Måste ju ha gjort lite rätt för idag är jag öm i sittbenen istället för en grym träningsverk i jumskarna och låren. Träningsverk i magen också, gör ont o nysa blev jag varse om i morse.

Höll på att glömma berätta om dramat när vi kom hem från bäverjakten... Folke har använt kattluckan några gånger när ytterdörren har varit stängd. Sist han använde den var väl ca en vecka sedan. I går när vi kom hem valde han denna väg igen. Problemet är att han har växt en del så denna gång kom han bara in till hälften och sen kom han varken framåt eller bakåt. I paniken vred han på sig så han hamnade emellan ytter- och innerväggen. Gick inte att få ut honom så det slutade med att husse fick bända lös brädor på väggen för att få honom därifrån. Tog ett par minuter och Folke var så lung under tiden han satt där inne, tack och lov. När han kom ut så viftade han på svansen och var lika glad och busig som vanligt. Kände igenom honom och allt kändes bra. Så, alltså... Varken några fysiska eller psykiska skador, puh!

Bäverdammen.
Mycket snö kvar på den så det kanske är svårt att se.
Fint och rofyllt är det att sitta där och spana ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha!! Så nöjd jag blir över DIN tränings värk !! Du VAR jätte dukltig!