lördag 30 april 2011

En dödssynd!

Ja, precis en sån gjorde jag igår, åkte nämligen till macken med Foppatofflorna på! Och inte vilka som helst, utan det var Dannes i typ storlek 43 (jag har storlek 37)... Kom på först när jag var framme i Söråker vad jag hade på fötterna men vad skulle jag göra? Lovar att tanken fanns där, att helt enkelt vända och åka hem och byta skor men när jag sansade mig så kändes det som lite överdrivet. Gick helt enkelt in lite kvickt och osynligt och handlade det jag skulle ha ;-) Måste fixa mig ett par för hemmabruk i min egen storlek men vill ha träskor istället. Och jag vill inte ha vilka som helst, vill att de ska vara lite roliga. Hittade ett par på Skokanonen som var vita med röda nyckelpigor på men självklart fanns de inte i min storlek. Nu är det baaaara såna jag vill ha...  Blir svårt så antagligen kommer jag inte hitta några den här sommaren över huvud taget. Någon som känner någon som kan måla nyckelpigor på ett par träskor?

Förmiddagen spenderades på Birsta City. Inhandlade ögonskugga, lite lukta gott till mig och annat smått och gott. Tog en fika med Ullis vilket inte var igår, trevligt! Fika gjorde vi i restaurangen på IKEA. Jag tror faktiskt aldrig jag har varit in där en endaste gång! Tur jag hade en mer van guide med mig annars hade det nog inte blivit nå´t fika alls...

Snart dags för en Rom & Cola och sedan lite grillning. Magnus & jag firar förresten "halv bröllopsdag" idag ;-)

4 kommentarer:

Ullis sa...

Här finns lite träskor att köpa: http://skofyndet.se/product_details.aspid=723&cat=97&sida=Tr%E4skor%20Nyckelpiga

och här: http://www.ellos.se/cv/1-Skor-Tofflor-inneskor/_/N-1z141xeZgyiZf80?extcmp=SE_SEM_G12&gclid=CJaHg-_5xKgCFUku3godJDfwpA

men dessa var nog snyggast: http://www.nicework.nu/gummistovlar/dam/la-crosse-hampton-blommonstrad-jodphur-i-gummi.html

Ingela Rosenholm sa...

Ha, du hittade ju precis de skorna som fanns på skokanonen men i fel storlek(http://skofyndet.se/)
Beställda nu!

Unknown sa...

Ja herre min skapare tänk om JAG hade sett dig på macken i Foppa tofflor!!! ;)
Då hade du fått smisk!

Ingela Rosenholm sa...

Jadu C..., det var nästan så jag fick det av din lillebror när han såg vad jag hade på fötterna när jag kom hem ;-)