lördag 29 januari 2011

Hatade!

Varje dag läser man artiklar i tidningar om mord, övergrepp mot barn och massa andra vidriga och gräsliga hemskheter. Men det finns inga artiklar som blir så kommenterade som när det gäller hundar eller jakt - och det är inga trevliga kommentarer. Vissa tidningar har nu valt att inte ens ge möjlighet till att kommentera jaktartiklar pga att de alltid spårar ur (enligt mig - främst av "motståndarna"). Riktigt illa att det gått så långt!
Som både hundägare och jägare så tror jag faktiskt att vi är en av de mest hatade "grupper" i Sverige just nu. Blev så upprörd nyss så nu kunde jag inte låta bli att kommentera en gnällartikel själv, denna gång gällde det draghundar som har möjlighet att träna i ett riktigt fint skidspår två dagar i veckan.

Funderar vad det är med folk i allmänhet, det ska ju gnällas om allt... Allt ifrån färgglada vaxdukar, draghundar till vargjakt. Det finns ju så mycket annat viktigare att lägga den energin på...

För att inte tappa tron på människor så intalar jag mig att detta bara handlar om bitterhet och missunsamhet. Har man ingenting själv att gjädjas åt så kanske det hjälper liiiiite om man kan få gnälla och trycka ner på andra som faktiskt har egna intressen, ett hyfsat liv och mår bra.

Vad tror ni?

1 kommentar:

Unknown sa...

You go girl !! ja vafan har dom inget liv liksom?? Finns barn som lider och svälter..